RETUR

Potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui bun sau renunțare la un serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

– ziua în care cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului bun – în cazul în care cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat

– ziua în care cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese,

– in cazul în care cumpărătorul decide să se retragă din contract, acesta va putea completa online formularul de retur, pe care îl poate descărca de AICI.

În cazul în care clientul/cumpărătorul se retrage din contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv. În cazul în care cumpărătorul invocă dreptul de retur, vânzătorul are obligația ca în termen de maxim 14 (paisprezece) zile după solicitarea de returnare a cumpărătorului (prin transmiterea formularului de retur), privind decizia de retragere din contract, de la returnarea bunurilor de către cumpărător vânzătorului, să ramburseze contravaloarea bunurilor, în următoarele condiții:

– Pentru comenzile achitate cu cardul, sau prin transferul bancar, procedura implicită este de a restitui suma aferentă tranzacției prin virament bancar în contul din care fost făcută plata inițială.

– Pentru comenzile achitate la livrare sau pentru variantele de mai sus în care cumpărătorul dorește restituirea sumei în alt cont decât cel din care s-a făcut plata inițială (menționat în formularul de retur) – prin transfer bancar în contul specificat de cumpărător.

– În oricare dintre situațiile de mai sus, vânzătorul va iniția rambursarea sumei doar la primirea bunurilor supuse tranzacției, în maxim 14 (paisprezece) zile lucrătoare înregistrate de la recepție.

BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURĂ DREPTUL DE RETRAGERE

Sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract următoarele:

– contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunostintă de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către vânzător;

–  furnizarea de bunuri confecționate după specificațiile prezentate de cumpărător sau personalizate în mod clar;

–  furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

– furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de cumpărător – cum sunt alimentele;

–  furnizarea de bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.